אירגון גימלאי מזרחי טפחות

גירסת ניסיון

הטיול לים המלח. יולי 21

Loader Loading…
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

הטיול לצפון. יוני 21. [ראשון אחרי שנת קורונה]

תגובות מהמשתתפים בטיול :

אסתר י. – תודה רבה לכל מי שעסק לטיול הזה, אני אישית קיבלתי המון כוחות רק מלראות את היופי של ארצנו היפה. תמשיכו כך ותבורכו מפי עליון❤🍷🍷🍷ותמשיכו לעשות  רק טוב לאחר.

דוד ג. – ביום שאחרי. לאחר שעיכלנו מה חווינו ומה ראינו, באמת מרגישים כמה נהנינו. הנאה צרופה ותודה לכל מי שטרח ועסק במלאכה. תודה לכולם.

רות פ. – למארגני הטיול המקסים לגמלאי הבנק לכפר גלעדי אין עליכם!!!🤷🏻‍♀️👏🏼הכל היה מוכן ומאורגן להפליא!!! זאת מלאכה קשה ודי מסובכת על מנת שהכל ידפוק בזמן. המראות הנפלאים ורוממות רוח של כולנו.👩‍❤️‍👨👩‍❤️‍👨👩‍❤️‍👨👩‍❤️‍👨🥦👩‍❤️‍👨🌴🥇. אני  מקווה שתמשיכו בפעילותכם הנפלאה לשמחת כל המשתתפים שנהנינו. תהיו מבורכים .עלו והצליחו. בריאות ושמחה לכולנו. אמן.

גדי ש. – ב”ה, מקווה שכולם הגיעו לביתם בשלום. לי זה מרגיש כאילו חזרתי מטיול של שבוע. הטיול היה מלא וגדוש, מעניין ומהנה. תודה רבה על היוזמה הארגון והביצוע המוצלח. נשמח להצטרף ליוזמות כאלו שלכם בעתיד. בע”ה תמשיכו בעשיה פורה עוד שנים רבות.

מבקש להעביר תודה ויישר כוח גדול למדריך חנן. על מסלול גדוש ומעניין, (מקומות שלא הכרתי) על הסברים ממצים ומעשירים בשטח ובאוטובוס, על ניהול נכון ומוצלח של זמן, ומהלך הטיול. והכל בנועם ובחיוך. יישר כוח !

ותודה לכל המשתתפים -היה כיף בחברתכם. נשמח להיות בחברתכם בחוויות נוספות ושמחות.

רבקה ג. – אנחנו רוצים להודות למארגנים. היה טיול מהנה מאוד ונעים מבחינת הארגון ומבחינה חברתית. הרגשנו מצוין.

שלום וברכה לגמלאי מזרחי – טפחות

אחרי תקופה ארוכה של קשר דיגיטלי ומפגשים בזום, יצאנו סוף סוף לטיול אמיתי ומוחשי לצפון הארץ.

בטיול שהתקיים בימים שלישי – רביעי, 22-23 ביוני 2021, יצאנו מתל אביב והגענו לתחנתנו הראשונה בגן הלאומי חמת טבריה השוכן ליד העיר טבריה. נהנינו לראות את האתר המרשים הכולל בריכות גופרית לטבילה ושכשוך רגליים, ואת בית הכנסת שבו מוצג לראווה אחד הפסיפסים המרהיבים ביותר של בתי הכנסת הקדומים בארץ ישראל. שמענו הסברים מהמדריך חנן על בית הכנסת שנבנה לראשונה בשנת 230 לספירה ונהרס במהלך המאה השלישית, בפעם השנייה הוקם בית הכנסת בסוף המאה השלישית ופעל עד ראשית המאה החמישית לספירה ואז נהרס ברעידת אדמה. מאוחר יותר נבנה בפעם השלישית והיה בשימוש עד המאה ה – 11 לספירה.

התחנה השנייה הייתה בקבר הרשב”י, שם עצרנו לתפילת מנחה וראינו את המקום בו אירע האסון הנורא בל”ג בעומר האחרון.

משם המשכנו צפונה לעירו של המלך יבין – חצור העתיקה. גם כאן זכינו לשמוע את הסבריו של המדריך על העיר המוכרזת כאתר מורשת עולמית ומזוהה עם חצור המקראית שהייתה כנראה העיר הגדולה בערי ארץ ישראל בתקופה הכנענית המאוחרת.

מתל חצור המשכנו צפונה לקצה “האצבע” בגבולה הצפוני של מדינת ישראל, והגענו למלון הנפלא של כפר גלעדי. לפני ארוחת הערב הספקנו לסייר בקיבוץ שהוקם לפני 105 שנים, ובסודי סודות הסכימו להראות לנו את הסליק שבו החביאו חברי הקיבוץ את הנשק והתחמושת שהצליחו לאסוף בשנים שקדמו להקמת המדינה.

אחרי אורחת הערב המשביעה השתתפו חלק מהמטיילים, אלו שעדיין לא “נשפכו” מהמאמץ של היום הראשון. בהקרנה של סרט “תקועים בחופשה”, כשהצפייה לוותה בקערות מלאות פופקורן.

לאחר שינה טובה בחדרים היפים של המלון, ולאחר ארוחת בוקר נהדרת, יצאנו ליום השני של הטיול והגענו לשמורת הטבע בתל דן. ביקרנו באתרים מהתקופה הכנענית של התל וטיילנו על שבילי בטון ועץ מעל פלגי המים שזורמים בכל פינה.

המשכנו לתחנה הבאה של היום השני – יקב רמת הגולן בקצרין. נהנינו מביקור מעניין ומשכר במרכז המבקרים של היקב, ולאחר טעימות והסברים על סוגי היין התיישבנו בחצר מרכז המבקרים לאכול את ארוחת הצהריים המעולה והקומפקטית שהכינו לנו במלון כפר גלעדי.

שבעים וקצת שיכורים, המשכנו לבית הכנסת באום אל קאנטיר. כפר יהודי עתיק מתקופת המשנה שהתפרנס (והתעשר) מצביעת פשתן במפעל ייחודי שהוקם בבריכות שנוצרו מהמעיין הסמוך. בכפר נחשף בית כנסת מהמפוארים והחשובים מתקופה זו. (לעניות דעתי, האתר הנבחר של הטיול).

בשל השעה המאוחרת, עצרנו לביקור קצר במצפה השלום הסמוך לכפר חרוב, ומשם ישירות לתחנת הסיום בתל אביב ופיזור לבתים.

בשם המטיילים שנהנו מכל רגע, תודה למארגנים ובראשם לטובה קולה שיזמה את הרעיון וחיברה את החוטים, ליו”ר הארגון דוד קופמן שתמך, דחף וטיפל ברישום ובאדמיניסטרציה, ולאברהם פלמון שתרם בעצותיו לביצוע המוצלח.