טיול בן יומיים לדרום תל אביב – צבעים, ריחות וטעמים

גמלאים יקרים,

טיול בן יומיים לדרום תל אביב – צבעים, ריחות וטעמים 21-22.11.21

לאור בקשות לגיטימיות מצד חברים, הצענו נקודות איסוף לטיול לת”א מאזורים שונים בארץ. לאחר שיחות רבות ורישום ראשוני של חברים, אנו נאלצים להודיע (לצערנו הרב) כי הביקוש מכל אחד מהאזורים בנפרד היה נמוך. כמו כן מתברר כי איסוף חברים בודדים ממספר ישובים (על הדרך) ונסיעה בכביש1, 2 או 4 בשעות הבוקר העמוסות, מכפיל ואף משלש את זמן הנסיעה ביחס לנסיעה ברכבת. לאור האמור ולאחר בחינה והתלבטות החלטנו להוציא את הטיול (גם הפעם) מרכבת ת”א מרכז (סבידור).

על מנת שהחברים יצאו מביתם בנחת בשעות שהן פחות עמוסות, נתחיל את הטיול המעניין בשעה 10:30 בבוקר.

מחיר לאחר סבסוד של הוועד לחברים הלנים במלון – 1,450 ₪ לזוג,

מחיר לאחר סבסוד של הוועד לחברים שאינם לנים במלון 800 ₪ לזוג, 400 ₪ ליחיד (האפשרות נוספה לבקשת חברים).

המחיר כולל, אוטובוס ומדריך צמוד, כניסות לאתרים רבים וארוחת ערב קבוצתית במסעדה.  

בתוכנית

לינה וארוחת בוקר (לחברים הלנים במלון): במלון פרימה סיטי ת”א

יום 1 – נפגשים ברכבת מרכז ת”א (חניית האוטובוסים של תחנת סבידור בסמוך לדרך נמיר) בשעה 10:30

נפתח את הטיול שלנו במרכז המבקרים של בנק ישראל אשר נמצא בסמוך למשרדי הבנק בראשית דרכו (הפועל המזרחי, בנק המזרחי) ברחוב לילינבלום. נקשיב לחוויות וסיפורים מעניינים על התפתחות אמצעי התשלום, הרגולציה,.. וגם קצת על הבנק שלנו (מזרחי, טפחות, יהב, איגוד) ועל יחסי הגומלין שלו עם בנק ישראל.

נמשיך לטיל באזור ונגיע לשכונת נווה צדק שבה נטעם מההיסטוריה והפולקלור של יהודי יפו, רגע אחד לפני ההכרזה על העיר העברית תל אביב. נשמע סיפורים על הדמויות שלוש, רוקח, עגנון וגוטמן אשר ימתינו לנו בין הסמטאות ויובילו אותנו בנבכי ההיסטוריה, האדריכלות, הספרות והאומנות הנפלאה. כמו כן, בהתאם לזמן נשתדל (אופציונאלי) לבקר בבית של שמעון רוקח, במוזיאון ההגנה ע”ש אליהו גולומב ובבית העצמאות במגדל שלום (הכרזת המדינה).

במהלך הסיור בשכונת נווה צדק נבקר במוזיאון של נחום גוטמן – התערוכות במוזיאון מפגישות את יצירתו של נחום גוטמן עם אמנים אחרים הפועלים בשדה האמנות העכשווי בארץ, ומנהלים עמו דיאלוג בין תקופות ובין נקודות מבט. העובדה שגוטמן כתב וצייר הן את יפו והן את תל-אביב על מגוון הדמויות שהגיעו לאזור, מספקת לנו כלי נפלא ללימוד על מפגש אפשרי בין תרבויות ועל סובלנות.

תבוצע הקפצה של החברים הלנים במלון להתרעננות ומנוחה קצרה (לחברים שאינם לנים תוצא אלטרנטיבה שתאפשר גם להם מנוחה או סיור באזור החוף).

ארוחת ערב סגורה לקבוצה ופעילות חברתית חווייתית תתקיים במסעדת פטרוזליה הממוקמת בשדרות רוטשילד (מסעדה בשרית כשרה – בהשגחת הרבנות תל אביב  – ירקות היתר מכירה).

יום 2 – ארוחת בוקר במלון ופינוי חדרים לחברים הלנים במלון. החברים שאינם לנים יאספו מרכבת מרכז בשעה 9:00

נפתח את הבוקר בסיור מרתק ביפו העתיקה – מסע היסטורי תיאטרלי אל העיר שאין כמוה בימים ואין כמוה בלילות, במהלך הטיול נעבור בסמטאות הציוריות ונפגוש דמויות שונות ומרתקות שיספרו לנו על פעילותן ועל נסיבות הגעתן אל העיר. למיטיבי קול – נשמח אם תסייעו לנו לזמר את השירים האהובים. המסלול יכלול בחלק מהנקודות הבאות: ככר השעון, גן הפסגה, סמטאות העיר העתיקה, שוק הפשפשים, השוק היווני וכמובן נמל יפו.

נבקר במוזיאון אילנה גור השוכן ביפו העתיקה. המוזיאון נוסד על ידי האומנית, המעצבת, והפסלת אילנה גור. המוזיאון מורכב מעבודותיה לצד אוסף אמנות של מעל 500 יצירות, של אומנים בינלאומיים לצד ישראלים ומכל סוגי האמנויות.

נבקר במוזיאון אורי גלר השוכן ביפו העתיקה. המוזיאון כולל שטחי תצוגה בהם יוצגו פרטי אומנות שאורי רכש וקיבל מאנשים מפורסמים ברחבי העולם. יש בו תצוגה ארכיאולוגית של מפעל הסבון הקדום שהתגלה בעת שיפוץ חלל המוזיאון. בנוסף, מוצגת בו מכונית הקדילאק המפורסמת עליה מודבקות כ-3,000 כפיות שאורי כופף ועליהן חתימתם של מפורסמים כמו ג’ון לנון, אלביס, האפיפיור ועוד.

וכשנרגיש עייפים (צהריים), נגיע אל מתחם התחנה (תחנת הרכבת הישנה) אשר משתרע כיום על שטח של כ-20 דונם ובו 22 מבנים מתקופות שונות המשוחזרים בהקפדה רבה. עיריית תל-אביב – יפו פעלה לשימור ולפיתוח המתחם, כאחת מפינות החמד של העיר. דגש מיוחד הושם על שימור עיצובם המקורי של המבנים ההיסטוריים ועל טיפוחו של מרחב ציבורי פתוח. כיום משמש האזור כמקום בילוי נעים, שיאפשר לנו לארגן לעצמינו ארוחת צהריים ומנוחה קלה.

אמנות הגרפיטי בתל אביב – סיור מרתק (בשכונת פלורנטין), בו ניפגש עם אומנות רחוב צעירה וצבעונית. נכיר את השפה והמסרים אותם משמיעים לנו הקירות. נדון במסרים וננסה לנסח בעצמינו מסר קבוצתי רלוונטי. הטיול בשכונה מהווה ביקור חווייתי במוזיאון חוצות, שבו ניתן לראות אמנות אקלקטית שמורכבת ממגוון יצירות: שונה, מעניינת, בועטת ואסתטית. ניתן להתרשם מציורי קיר ענקיים שתופסים בניין שלם ועד מדבקות נסתרות. נלמד על הטכניקות והשפה שמדברים ביניהם אמני הרחוב. נלמד על ההבדל בין טאגרים לארטיסטים, ואנדליזים ואומנות ואיך האומנים נלחמים על הקירות ושואבים לאזור שהיה מיושן ומוזנח אומנים צעירים בעלי יוזמה שמפיחים במקום עולם מגוון ועשיר של יצירה.

נסיים את הטיול במוזיאון המענייןבית יוסף באו  – אשר שימש כסטודיו של הגרפיקאי, הבלשן והסופר המוכשר, מחלוצי האנימטורים בישראל. אשר עסק שם בהפקת פרסומות וסרטי אנימציה וביצירת כותרות לסרטים מהתקופה.

נסכם את הטיול לעת ערב וניסע הביתה לשלום.

הטיול כולל הליכה נעימה (מקווים למזג אויר נעים ונוח), ונקודות עצירה וישיבה במוזיאונים.

המלון פרימה סיטי ממוקם בין רחוב בן יהודה / הירקון על רחוב מאפו, מרחק נגיעה מהים והטיילת. המלון מציע חווית אירוח אורבנית הייחודית לאווירה המתחדשת של תל אביב.

למעוניינים, נא לשלוח הודעת וואצאפ לטלפון של דינה 0523573615 – ולציין את האפשרות שנבחרה עם לינה או בלי בהקדם האפשרי ובמקביל, להעביר את התשלום לחשבון הבנק של ארגון הגמלאים: בנק 20, סניף 430, חן  335908

נא להעביר צילום של ביצוע ההעברה גם למס הטלפון של דוד קופמן: 0505219384