טיול גימלאים בגולן

טיול גמלאי מזרחי-טפחות לרמת הגולן

ביום חמישי, 24.3.22, יצאנו בשני אוטובוסים לסוף שבוע בצפון הארץ. למרות שמזג האוויר לא קיבל את פנינו בשמיים כחולים ובהירים, יצאו כל המשתתפים באומץ ובציפייה לסוף שבוע מהנה.

מארגני הטיול בהתייעצות עם נועם ודוד, המדריכים המנוסים שליוו אותנו בטיולים בחמישי ושישי, ביצעו שינויים המתחייבים ממזג האוויר הגשום ולכן תחנתנו הראשונה הייתה במוזיאון ראש פינה הנמצא במרכז המבקרים באתר השחזור של ראש פינה.

לאחר צפייה בסרטון מעניין ומחכים על קורותיה של ראש פינה בסוף המאה ה – 19 ותחילת המאה ה – 20, ביקרנו במוזיאון ולאחר מכן בבית הכנסת העתיק שנבנה באמצע שנות השמונים של המאה ה – 19 בסיועו של הברון רוטשילד.

מראש פינה המשכנו לאחוזת דוברורבין. אתר יפהפה שהוקם על ידי משפחת איכרים סובוטניקים (רוסים נוצרים שומרי שבת שהתגיירו ועלו לארץ) וכיום משמש כמוזיאון המספר את סיפור המשפחה החלוצה ואת תולדות המושבה יסוד המעלה בימיה הראשונים. שמענו את מנהלת המקום שסיפרה על ההיסטוריה של האחוזה שהועברה לידי קק”ל ע”י בנו של המייסד לאחר שזה הזדקן והתקשה להחזיק בה.

מקשיבים לסיפורה של אחוזת דוברובין

כתבו לנו בווטס-אפ

כתבו לנו בווטס-אפ

מאחוזת דוברובין עלינו לרמת הגולן והגענו למושב קשת ולחדרי האירוח שלנו באתר בית הארחה “קשת יונתן”. הנהלת המקום הפתיעה אותנו במרק חם, עוגיות, ושתיה חמה.

לאחר מנוחה והתארגנות יצאו כל המשתתפים מהחדרים רחוצים ורעננים לארוחת ערב משביעה, ולאחריה התכנסנו לערב שירה ומנגינות על כלים מכלים שונים.

ביום שישי, לאחר שינה טובה, תפילת שחרית וארוחת בוקר שכללה הכנת כריכים להמשך היום, יצאנו לסיור באתרים המותאמים לטיול ביום גשם. ביקרנו במוזיאון עתיקות הגולן ובכפר התלמודי בקצרין. במוזיאון למדנו שיעור חשוב על ההיסטריה היהודית ברמת הגולן ובבשן ועל הישוב היהודי הגדול שהתגורר שם בתקופת בית ראשון.

 

 

בהמשך היום ביקרנו במפל עיט השוצף ובעיינות עדן (מעיינות הסלוקיה) משם נלקחים המים למילוי בקבוקי “מי עדן” (כן יהי רצון…).

לסיום יום הטיול המהנה והרטוב, הופתענו כשחזרנו לבית ההארחה מקבלת פנים חמה וטעימה בצורת קוסקוס עם מרק ירקות חם וטעים שהצליח להחזיק אותנו שבעים עד לארוחת ערב שבת.

לאחר ארוחת ערב שבת הטעימה, התכנסנו לשמוע את אפרת בדיחי, חברת המושב, על הקמת הישוב ועל ערן שמיר, קצין סיירת צנחנים שנפל בלבנון בעת מילוי תפקידו, ואשר הדריך בבית ספר שדה בקשת יונתן לפני גיוסו לצה”ל.

במהלך ארוחות השבת נהנינו מדברי תורה שטרחו והביאו יחיאל בן משה ועזרא מרום. בשבת זכינו גם ליום נפלא עם מזג אוויר נהדר ויצאנו לטיול ברחבי המושב שכלל עלייה לתצפית על תל טליה הצמוד לישוב. את הטיול ליווה חבר המושב אודי, שסיפר על ענפי המשק, הווי המושב והאירועים שהביאו להקמת מושב קשת.

במוצאי שבת, לאחר ההבדלה, עלינו לאוטובוסים שהחזירו אותנו בשלום הביתה עם טעם טוב של הנאה מהסופ”ש. וצפייה לאירועים הבאים.

כתבו לנו בווטס-אפ

 

תודה לכל המשתתפים