יומן הוועד 2021

בדף החדשות נעדכן אתכם - ישירות מהועד הארצי אליכם.

סוגרים שנה
עם הפנים לעתיד

להגדלה קליק על העמוד בכתבה

עובדות ועובדים יקרים,

 

בתחילתה של השנה החדשה, ברצוני להביא בפניכם מספר עדכונים בנושאים חשובים העומדים על הפרק:

 

v   ראשית, אנו שמחים לבשר לכם שעל פי הנתונים המתפרסמים והידועים לנו המאזן ל – 2021 הולך להיות מצוין. עובדה זו היא בראש ובראשונה בזכותכם(!), בזכות העבודה הקשה שהשקעתם ושאתם משקיעים כל הזמן,

תחת עומסים כבדים ותחת עמידה ביעדים לא קלים ולכן אנו מאמינים שגם אתם תזכו להנות מהפירות של המאמצים הללו.

v   לאחר למעלה מארבעים שנות עבודה משותפת ופורייה, אנו נאלצים להיפרד ממשרד עורכי דין אשר חלד ושות’ בעקבות מיזוגם עם משרד עורכי דין ש. הורביץ ושות’. ניגוד האינטרסים שנוצר בעקבות המיזוג לא מאפשר לצערנו הרב להמשיך ולעבוד יחד. אנו מברכים את עו”ד אשר חלד ואת צוותו היקר בדרך צלחה ובהצלחה רבה בדרכם החדשה.
לאחר מיון ופגישות עם מספר משרדי עו”ד מתחום דיני העבודה, בחרנו לעבוד עם רובין – שמואלביץ, עו”ד. אנו מאמינים שזוהי תחילתה של ידידות ושותפות נפלאה כפי שהייתה במשך זמן כה רב עם עו”ד אשר חלד וצוותו.

v   אנו שמחים לבשר לכם כי אנו נמצאים בשלבים ראשונים של משא ומתן מול הנהלת הבנק לקראת הסכם שכר חדש. כזכור, הסכם השכר שנחתם לאחר למעלה מעשור  (ומסתיים בסוף שנה זו), היה מלווה במתיחות רבה ובשביתה כללית.

בשלב ראשון של המו”מ, נתוני השכר נבחנים ומנותחים על ידי משרדו של יוסי קוצ’יק יזמות, ניהול ויעוץ בע”מ, המלווה אותנו במו”מ זה. מתקיימות פגישות רציפות עם משאבי אנוש ועם הנהלת הבנק ואנו מקווים שנגיע להסכמות ולהבנות בחודשים הקרובים, ללא צורך במאבקים מיותרים ומתוך שותפות אמתית של העובדים עד לחתימה על הסכם שכר חדש.

 

זה הזמן וכאן המקום לברך אתכם שוב בשנה טובה ומבורכת וגמר חתימה טובה.

 

בברכה,

דניאל דהן יו”ר הארגון

 

Loader Loading…
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab
Loader Loading…
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

נושא העברת חשבונות אישיים של העובדים

ערעורי דרגות 2020

ערעורי דרגות 2020 בהגשה דיגיטלית באתר הסתיימו.
יתבצע תהליך הועד מול ההנהלה לטיפול בערעורים.
עובדים שערעורם יתקבל [בלבד] יקבלו הודעה אישית עם השלמת ההליך.

יום האשה
אילת 2021

קליק להגדלה

יש לנו עובדת ששילמה למטפלת יותר ממה שהיא עצמה הרוויחה באותו יום!!!

העובדים הכי טובים במערכת צריכים לקבל את השכר הכי גבוה במערכת.

09-03-21 11:40

עובדות ועובדים יקרים,

היום פורסמו הדוחות השנתיים של הבנק לשנת 2020. דוחות שמראים תוצאות מרשימות ביותר עם רווח נקי של  למעלה ממיליארד ושש מאות מיליון ₪  ותשואה על ההון של 9.5%.

זהו בהחלט הישג מכובד ונאה נוכח העובדה שהשנה החולפת התנהלה כמעט כולה תחת עננה קשה וכבדה של מגפת קורונה מסוכנת שעדיין מסרבת לחלוף.

הדעת הייתה נותנת שהנהלת הבנק תראה מבעד לנתונים אלה גם את עובדיה המסורים שחרפו נפשם (פשוטו כמשמעו) בתקופה מסוכנת זו, התאמצו ועשו מעבר ליכולתם רק כדי שיוכלו להגיע לעבודה בזמן ולתרום את חלקם כדי להביא להשגת הנתונים היפים האלה.
די אם נזכיר את הנתון חסר התקדים במערכת הבנקאית – יחס יעילות של 53.9%, כדברי המנכ”ל לתוצאות הכספיות “..אינה מובנת מאליה, והושגה הודות למאמץ ומחויבות יוצאי דופן של אלפי העובדים והמנהלים המסורים שלנו.”

אבל כשם שיודע צדיק נפש בהמתו, כך גם אנו מכירים את ההנהלה היושבת במגדל השן שהחליטה לקצץ לעובדים את הבונוס השנתי, שמגיע להם בזכות וביושר! בכ- 40% וזאת במקום להעלות אותם על נס ולהודות להם על תרומתם ועל מאמציהם.

מעביד אחראי היה מודה ומתגמל את עובדיו על מסירותם ורואה את המאמצים שהם עושים כדי להביא לתוצאות מרשימות אלה. עובדים שמרגישים מחויבים לעבודתם ובוחרים להשאיר את ילדיהם בבית, מול ה’זום’, עם בייביסיטר (שהם כמובן לוקחים על חשבונם ולעיתים בעלויות גבוהות משכרם) רק כדי שיוכלו להגיע לעבודה, כשהתוספת שהם מקבלים בסופו של דבר כ’בונוס’ לא מכסה אפילו את השכר שגובה מהם הבייביסיטר.

אנו, ארגון העובדים, נעלב את עלבונם וזועם את זעמם של העובדים שהנהלה זו נותנת להם פעם נוספת את ההרגשה שהם לא יותר מבורג קטן ולא חשוב במערכת.

יתירה מכך, אנו מוצאים שהתנהלות שכזו אינה יאה להנהלה שיודעת יפה מאוד להתהדר בעובדיה ומציגה אותם בכל הזדמנות כמשאב החשוב ביותר שלה, אבל עושה זאת רק מן הפה ולחוץ ואז ממלאה את פיה מים כשצריך להכניס יד לכיס ולהודות לעובדים לא רק במילים אלא גם במעשים.

במציאות מתוקנת היינו יכולנו לצפות שהבונוס לעובדים השנה יהיה גבוה יותר מבשנים קודמות נוכח המציאות הקשה, אבל לצערנו אין המצב כך.

כמוכם, גם אנחנו לא נשכח את ההתנהלות המכוערת הזו של ההנהלה שחוזרת על עצמה שוב ושוב ובכל פעם בתחפושת אחרת.

ביום פקודה, נתייצב כולנו יחד, על מנת לדרוש ולקבל את המגיע לנו בדין ובצדק – על עמלנו ומסירותינו הרבה.

אוהב ומעריך אותכם,

 

בברכה,

דניאל דהן יו”ר הועד הארצי

בקרו באתר ארגון העובדים

mtv.laoved.net

מכתב מזכיר הוועד להנהלה 03-03-21
בונוסים 2020

מעריב. 23-02-21 מחזור משכנתאות

עדכונים. מכתב יו"ר ארגון עובדי מזרחי טפחות. 21-02-21

עובדות ועובדים יקרים

 

  1. מחזור משכנתאות – כידוע ביום ה – 28.2.21 יחל השלב בו הלקוחות יוכלו למחזר את המשכנתאות ולשנות את הרכבן.

    מאחר והנהלת הבנק נערכת לאפשרות שלקוחות רבים יבקשו לממש זכות זו, דורשת ההנהלה מעובדים שאינם עוסקים בתחום זה, להיכנס מתחת לאלונקה ולסייע לטובת העניין. על הדרך דורשת הנהלת הבנק מהעובדים לעבוד שעות נוספות מרובות, לפתוח את הסניפים מעבר לשעות המקובלות (ואף בשעות הערב המאוחרות), להגיע לעבודה ביום החופשי ועוד.
    ארגון העובדים אינו מסכים לפתיחת סניפים מעבר לשעות קבלת הקהל הנהוגות היום ואינו מסכים לפתיחת סניפים ביום החופשי.

    ארגון העובדים הודיע להנהלת הבנק שהיא אינה רשאית לאלץ עובדים לעבוד שעות נוספות ואינה רשאית לדרוש מעובדים לעבוד ביום החופשי שלהם. נציין כי בפגישתנו האחרונה נענתה ההנהלה לדרישתנו והתחייבה להודיע לכל המנהלים “שאין להכריח עובדים לעבוד שעות נוספות ורק עובדים המעוניינים בכך, יעבדו שעות נוספות”.

ארגון העובדים ממשיך להוביל במאבק למען זכויות העובדים ודורש כי עבודה ביום החופשי תתאפשר אך ורק במקרים חריגים ביותר ובכפוף לאישור מוקדם של העובד ובתמורה לכך שיינתן לעובד יום חופשי חלופי, גם אם העובד נקרא בפועל לעבודה של שעה אחת בלבד ביום החופשי שלו.

בנוסף, ארגון העובדים דורש להוסיף את רכיב השעות הנוספות להפרשות לפנסיה.

 

  1. בונוסים – הגיעו אלינו שמועות על כך שהנהלת הבנק מתכננת לשלם לעובדים בונוסים קטנים יותר מאשר בשנה שעברה. בבירור שערכנו מול הנהלת הבנק, ההנהלה לא הכחישה עובדה זו ולמעשה אישרה שבכוונתה לחלק בונוס קטן יותר משחולק בשנה שעברה. בנוסף, ציינה הנהלת הבנק שבשנה שעברה הבונוס שניתן היה גבוה כמקובל בשנה מיוחדת ולכן בונוס זה אינו משמש כבסיס לבונוס בשנה זו.
    בתגובה טענתי אני, ששנת 2020 היא היא השנה המיוחדת! שנה בה העובדים הגיעו לעבודה תוך סיכון חייהם כשרבים מהם נדבקו בקורונה במקום העבודה, שהו בבידוד ועוד… ולמרות כל זאת המשיכו להגיע לעבודה מתוך מסירות נפש הגם שלא היה להם סיוע מבני המשפחה (עקב הסגרים וההגבלות), אי לכך יש  לחלק בונוס אפילו  גבוה מזה שחולק בשנה שעברה.

שני הנושאים הללו, בנוסף לעובדה שאנו הבנק היחיד שעבד בסגר האחרון בפיצול, משקפים יותר מכל את האטימות ועצימת העיניים של הנהלת הבנק למאמצים המיוחדים שעשו העובדים בשנה זו, תוך שהיא מנצלת לרעה את מסירותם, רואה בהם לא יותר מאשר יחידת ייצור או בורג קטן במכונה, שצרכיו, רצונותיו ומשפחתו נמצאים בתחתית סולם העדיפויות של הנהלת הבנק.

 

עובדות ועובדי הבנק לא ישכחו ולא יסלחו להנהלה שבשנה מיוחדת זו (שצפויה להיות רווחית יותר מאשר בבנקים האחרים) מותירה אותם מאחור. 

מה צריך להתרחש שוב כדי שהנהלת הבנק תבין שהעובדים שלה הם המשאב החשוב והמשמעותי ביותר ? ושאל לה לירוק לבאר ממנה היא שותה !!!

 

בברכה,

דניאל דהן יו”ר הועד הארצי

 

21-02-21

חלוקת מלגות ע"ש דוד צלקה ז"ל. ינואר 2021

נגן וידאו

ט"ו בשבט תשפ"א. ינואר 2021